donderdag 24 januari 2013

Captain HOOK

Een clutch...
Ik hoor iedereen erover spreken en wou er graag ook eentje
Net nog was ik mijn breizak aan't  zoeken, zo een die ik niet zelf maakte maar kocht (shame on me!). Toen ik die vond, schrok ik dat er nog zoveel garen inzaten. Jippie!
Wat er verder nog in zat, maakte me nog blijer!
EEN CLUTCH!! 't Is ni waar zekers?
Mijn 'frank' viel dat ik 2 à 3 jaar geleden al eens een clutch hadgemaakt!

De clutch had ik gehaakt, in wit, licht paars en donkerpaars. Je ziet wel dat het een van de eerste keren was dat ik iets haakte, maar die 'erreureke' hebben zo zijn charmes, denk ik dan.
Later haakte ik daar dan nog een schoon randje aan (kantje, frulletje, ...). Een knoop om de clutch vast te maken, mocht niet ontbreken en als klap op de vuurpijl heb ik dat clutchke blijkbaar ook 'gevoerd', dit met  een roze stofke uiteraard.

Ik heb ook een 2e clutchke gemaakt toen. Eentje met bruine tinten. Daar heb ik mijn 'slimme' gsm ingestoken. Het had tot over 2 uur nog geen knoopje om het dicht te krijgen (gsm viel er telkens uit, niet zo erg handig met een glazen touchscreen..).

De knoopjes op beide clutchen komt uit de knopenverzameling die oma jarenlang heeft bijgehouden. Later laat ik jullie de bewaarplaats van die knopen zien, ook zo'n prachtig meubeltje dat mijn opa (die ik jammer genoeg nooit gekend heb) heeft gemaakt.






Verder haakte ik onlangs nog bloemen. En maakte hier zelfs een bloemenslinger.. met iets te weinig bloemen. De wol bleek uitverkocht, dus bloemen bijmaken was geen optie. Dan is het maar een minislinger. Da's ook schattig.







Blijkbaar maakte ik ook nog wat 'granny squares'. Ik heb er onlangs nog een 'buis' van gemaakt, de uiteinden heb ik niet toegemaakt. Waarom een buis? Geen idee... Maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan moet maken... Ik kan er nog steeds terug een lapje van maken? Ik weet het niet goed... Jullie een idee? Laat maar weten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten