zondag 13 januari 2013

Schattenjacht n°2

Kringloopwinkels ... Ze zouden ze moeten verbieden!
Ik kan er absoluut niet weg blijven, ze hebben altijd zo'n charmante dingen staan.

Altijd als ik door de gangen wandel, dan vraag ik me vaak af van waar die dingen komen & bij welke familie ze hebben 'gewoond'. Dan begin ik soms te dromen over de geschiedenis van dat ding. Zeker bij servies met gouden krulletjes, daar zie ik altijd een koninklijke families bij. Bij elk servies kan ik me erg levendig bijhorende families voor de geest halen. Gewoon geweldig!

Zo vond ik wederom erg leuke borden en tasjes bij de kringloopwinkel:




 








Van de blauwe borden die ik had meegebracht van mijn schattenjacht, heb ik (weer) een étagère gemaakt. Deze keer was het een kado voor de schoonmama. Eigenlijk vond ik hem veel te mooi om af te geven, algoed dat ze er dan ook heel erg blij mee was!




Als laatste, kocht ik nog een koffiepot. Zo verschrikkelijk mooi! Ik was er meteen verliefd op! Al vraag ik me wel af of het deksel het originele deksel is... ? (Ik denk het niet, maar het past er in elk geval héél erg goed bij!)


Het kopje dat erbij staat is afkomstig uit de 2e handscollectie van mama. Maar past er ongelofelijk goed bij! Ik wou het me al toe-eigenen, maar mama was me voor... Lap he!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten