maandag 14 januari 2013

Brrr²

Hoe koud is het wel niet?
Vanmorgen zo erg hard moeten 'krabben' dat ik eruit zag als een sneeuwman.
Vannacht gaat het sneeuwen, blijkbaar. Ik moet dus zien dat mijn muts & wanten & sjaal & warme sokken & ... allemaal klaar liggen tegen morgen!

Mijn muts & handschoenen 'miek' ik zelf. De muts had ik al eens gehaakt in een andere kleur mét een bloem erop, handschoenen had ik nog nooit gemaakt. Spannend projectje dus!

De muts is zonder meer heel erg mooi geworden, vind ik:



Nu ... handschoenen ... hoe begin ik daaraan?!
Ik dacht om een dubbel zo lange mini-muts te maken, dit werd dan het deel voor over mijn wijs-, middel-, ringvinger en pink. Nog een lange, meer mini-muts zou dan mijn duimstuk worden. Na wat gewring en gehaak en weer losmaken en weer haken, heb ik de duimstukken aan de andere stukken gekregen. Blijkt dat het toch is gelukt. Zelf ben ik er supercontent mee!

 

Zo zijn ze af!
Nu heb ik nog wel een -klein- probleempje: als ik de handschoenen aandoe, zitten er tussen de steken grote gaten. Deze gaten maken dat ik toch wel koude handen heb, kouder dan gedacht. Dus zou ik nog een fleece-want moeten maken om in de gehaakte wanten te schuiven. 

Nu nog de tijd vinden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten