vrijdag 4 januari 2013

AF!

Eindelijk!

Na 2 weken zwoegen is mijn allereerste rokje, een fronsrokje, af! Ik ben er erg fier op. Na elk stiksel minstens 3 à 4 keer te lossen om dan weer perfectionistisch recht te stikken, ben ik een resultaat bekomen waarvan ik nooit had kunnen dromen dat het er zo zou uitzien

Ik heb, integenstelling tot het fronsrokje van Mme Zsazsa, een voering in de rok gemaakt omdat de stof anders te fel zou doorschijnen. Aan de voering onderaan heb ik nog een rood zig-zagje genaaid. Wat was dat een zenuwslopende én moeilijke opdracht! Per cm heb ik het zig-zagje onder begeleiding van mijn tornmesje genaaid... Ik heb erop gevloekt, maar het is gelukt! Dit zig-zagje heb ik eraan genaaid omdat dat een leuk zicht zal geven wanneer ik het rokje aanheb: je zal het af en toe tevoorschijn zien komen. Ik vond dat wel een leuk idee.
 
Ziehier het resultaat:

Fronsrokje





Hoe het er uitziet als ik het aan heb


1 opmerking: