woensdag 2 januari 2013

Brrrrr ... Muts!

Al jaren heb ik hier erg veel wol liggen, nooit heb ik er iets mee gedaan.
Ik vond dat ik maar eens iets moest doen met die wol!

Weinig roos (jammer) en nog een volle bol blauw... Ja, die gebruik ik!
Aangezien het te weinig leek voor een muts én een sjaal én handschoenen te haken,
is het enkel een muts geworden.

De haaksteek die ik gebruikte, heet 'moes'.
Dit is een steek waarbij je door de evenwijdige steek van de vorige cirkel steekt en er 4 x je wol doorhaalt en dan nog twee 'vaste' haakt.

De bloem op de muts is gehaakt met dezelfde steek.

Supergemakkelijk en op 1 uur al af!

Ondertussen heb ik nog een beige muts gehaakt en bijpassende handschoenen. De bijpassende sjaal is in de maak. Deze brei ik. Enkel vrees ik dat de sjaal pas zal af zijn wanneer de winter voorbij is...

Had ik maar meer uren in een dag!


  

Voor de uitleg van deze muts, kan je hier terecht! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten