donderdag 24 oktober 2013

Hmmm ... Cupcakes ! (2)

Om de étagères te vullen, maakte ik cupcakes. Mini-cupcakes!

Ik stond net in de winkel en wilde zo'n bakvorm kopen waar je cupcakes in kan maken, maar ik vond het eigenlijk echt iets te duur. Ik was maar aan't denken: "Er moet toch iets in huis zijn waarmee je dat ook kan maken, ZONDER daar teveel geld aan te geven?!"
EUREKA: theelichthoudertjes!

Ik maak meestal gewoon een 4/4 cake, op grootmoeders wijze! Omnomnom :-)
Ik deelde de ingrediënten van het recept in 3, omdat ik geen immens grote hoeveelheid cupcakes wilde.

Ik deed ook wat vanille-essence in het beslag.
 
Dus, die theelichthoudertjes... Die moet ik best eerst testen! Stel je voor dat ze zouden smelten in de oven?
Oven op 200 °C gezet en de houdertjes er ongeveer een kwartiertje in laten staan... Er gebeurde niets. YES! Het idee kon dus slagen!

Ongeveer 15 kaarsjes uit hun houder gehaald ...

 
Vullen, proeven, vullen, ... 
 

In de oven! Spannend ...
 
Nog wat fondant opgedaan & klaar :-)
Ik vind ze er superschattig uitzien en ze zijn ook superlekker! 
 
Zeker de moeite waard om zelf te maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten