maandag 2 december 2013

Wildebras met knielappen!

Ik vertelde al, in vorige blogs, dat ik werk als opvoedster bij kinderen. De kinderen bij ons krijgen niet zo enorm veel kledingbudget, dus vaak wordt kledij hersteld of zelfs een nieuw leven gegeven (zo heb ik een kleedje ooit eens tot een rokje vermaakt, zodat het wel nog gedragen werd).

Nu, vandaag had ik hier de jeans zien liggen van een van de jongsten uit de leefgroep. Zo een kei toffe, afgewassen broek! Enkel, de knieën zijn kapot omdat kleine meneer J. een heel hevige jongen is, een beetje een wildebras (maar wel in de positieve zin van het woord). Ik zou het jammer vinden moest die broek al in de vuilbak belanden. Dus ik maakte er knielappen op!
De knielappen knipte ik uit een andere broek (een groene) waarvan de lusjes voor de riem helemaal waren losgetrokken door een andere wildebras, meneertje K.. Ik zou die broek nog wel kunnen maken, maar een nieuwe broek kopen zou voor die broek een betere oplossing zijn!

Natuurlijk strikte ik langs binnen en buitenkant vliseline (200) zodat de kniegaten ook niet nog meer zouden scheuren dan nu al het geval was.


Soms zie ik er wel naar uit voor de kids dingen te herstellen of te maken, al vraagt het vaak nog wel heel veel extra energie die ik soms eventjes niet meer heb. Dan blijven die dingen dus liggen en lopen de twee meneertjes langer rond met 1 broek... Noot aan mezelf: Er werk van maken sneller te werken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten